Bambi

Berlijn was zo heerlijk en zo verschrikkelijk tegelijk. Mijn voornemen om alles los te laten en het gewoon over me heen te laten komen is falikant mislukt. Doordat ik beste vriendinnetje mee was, die me al tijden (te) scherp in de gaten houdt, plus een vriend waarvan ik weet dat hij enkele weken geleden mijn huisgenoot nog heeft aangesproken over mijn wel en wee, voelde ik me als een hertje in de koplampen van de jager. Ik bevroor volledig. Mijn eten kwam niet eens in de buurt van ‘normaal’, en dus heb ik iedereen nog meer in paniek gekregen dan ze al waren, en bovendien mezelf ontiegelijk teleurgesteld.

Na Berlijn heb ik dan ook elke nacht nog een Vreetbui met hoofdletter gehad. Weliswaar een manier van inhalen, maar zeker niet de manier waarop ik het had willen doen. Ik voel me nu al dagen misselijk en moe. Wellicht iets onder de leden, maar misschien ook wel gewoon ‘pay back time’ van mijn lijf.

Bovendien kwam ik er het weekend achter dat ik drie kilo ben aangekomen. Drie kilo in nog geen drie weken. Iets om aan te moedigen en te vieren, volgens de mensen om me heen. Maar voor mij wel een beetje een schok. Ik weet wel dat het goed is, ik weet wel dat het er nog meer moeten worden, etc. maar aangezien dit onbewust/per ongeluk er aan gekomen is (dus zonder dat ik bewust geprobeerd heb weer wat dikker te worden) vind ik het lichtelijk beangstigend. Waar komt het ineens vandaan? En hoe kan ik het stoppen als ik dat wil?

Kortom, mijn hoofd loopt alweer dagen over. En nee, daar word ik niet gezelliger op. Vanavond nog even lekker keihard werken (en eten op het werk, verdorie, weer die koplampen!) en dan mag ik weer even instorten. Ik hoop dat dat niet nodig blijkt. Zo lang duurt de vakantie niet meer ondertussen en ik wil er toch nog wel even écht van kunnen genieten. De chaos negeren, accepteren, waarderen en loslaten! Kom op hoofd, maak je leeg en werk even mee…!

Leave a Reply

